DOLAR 32,2252 -0.07%
EURO 34,7466 0.18%
ALTIN 2.405,280,52
BITCOIN %
İstanbul
16°

PARÇALI BULUTLU

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
15 okunma

Putin çıkışı buldu! Borç vermeyi bile kabul etti

ABONE OL
26 Nisan 2024 00:15
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Yüzyıllar boyunca Avrupa ile ticaret Rusya ekonomisinin temel direğiydi. Aynı şekilde enerjide de Avrupa neredeyse tamamen Rusya’ya bağımlıydı. Ancak Ukrayna’daki savaş, Batı’nın yaptırımları ve diğer kısıtlamalar Rusya’yı giderek Avrupa pazarlarından uzaklaştırdı. Şimdi ise Moskova, doğu ve güney rotası ile bağlarını genişletti.

New York Times’ın haberine göre, güney rotası artık Batı’dan tamamen uzaklaşma planları için altyapı oluşturmaya çalışan Rusların odak noktası haline geldi.

“GÜNEY PLANININ EN ÖNEMLİ PARÇASI”

Güney planının en önemli parçası, Rusya ile Basra Körfezi’ndeki İran limanları arasındaki rotanın son bağlantısı olacak ve Hindistan’ın ticaret merkezi Mumbai gibi destinasyonlara kolay erişim sağlayacak olan demiryolu projesi. Bu yıl inşaatına başlanacak 160 kilometrelik 1,7 milyar dolarlık proje projeyi finanse etmek için Rusya, İran’a 1,4 milyar dolar borç vermeyi kabul etti.

Azerbaycan’da Ulaştırma ve Lojistik Uzmanı Rauf Agamirzayev, güney rotasına atıfta bulunarak, “Rusya’nın geleneksel ticaret yolları büyük ölçüde engellendiğinden, başka seçeneklere bakmak zorunda kaldı” dedi.

Bazı tüketim malları hâlâ Avrupa’dan yasal olarak geliyor olsa da, Rusya’da da bir dizi kısıtlı veya elde edilmesi zor ürün yaygın olarak mevcut. Fransa’dan uçakla üçüncü bir ülke aracılığıyla getirilen istiridyeler Moskova’daki bir restoranda satılıyor, ihracatı Avrupa Birliği tarafından yasaklanan İtalyan trüf mantarı lüks bir market zincirinde bulunabiliyor. Rus hükümeti, İran üzerinden geçen demiryolu projesini bu tür ithalatların ülkeye akışını hızlandırmak için de gerekli olduğunu düşünüyor.

“ÇIĞIR AÇAN DEVRİM PROJESİ” TANIMI

Rusya Devlet Başkan Putin, yeni rotanın St. Petersburg’dan Mumbai’ye seyahat süresini yalnızca 10 güne indireceğini söyledi. Rus yetkililer bunu Süveyş Kanalı ile yarışacak ‘çığır açan bir devrim projesi’ olarak nitelendiriyor.

Habere göre Şubat 2022’de Rusya-Ukrayna Savaşı’ndan hemen önce, Rusya’nın Çin ile ticareti yaklaşık yüzde 63 artarak 2023’te 240 milyar doların üzerine çıktı.

Ticaret Hindistan ile de artarken, 2021’deki rakamların 4 kat üzerinde 65 milyar dolara ulaştı. Rusya’nın 2023’te her iki ülkeyle olan ticareti, 2021’de 282 milyar dolar olan Avrupa Birliği ile savaş öncesi ticaretini de geride bıraktı.

Yeni demiryolu, İran’ın iki şehri Astara ve Rasht’ı birbirine bağlayacak, İran ile Azerbaycan arasındaki yolları kuzeye, oradan da Rusya demiryolu ağına bağlayacak. 2028’de tamamlanması beklenen proje sona erdiğinde ‘Kuzey-Güney Ulaşım Koridoru’, Batı yaptırımlarının ulaşamayacağı, 4.300 milden fazla kesintisiz bir şekilde uzanacak.

TAM TARİH BELLİ DEĞİL

Ruslar böylelikle, Basra Körfezi’ndeki İran tesislerinden Hindistan’ın yanı sıra Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Pakistan gibi destinasyonlara da kolaylıkla erişebilecek.

Rus yetkililer yeni ticaret yollarından övgüyle söz ederken, iş dünyasından bazı isimler çok da emin değil. Şirketlere mevcut kısıtlamalar altında nasıl ayakta kalacakları konusunda tavsiyelerde bulunan InfoLine’ın Yöneticisi Ivan Fedyakov, “Bu objektif nedenlerden dolayı verilmemiş, zorunlu bir karara benziyor” dedi.

Projenin bu yıl içerisinde inşasına başlaması planlanırken net bir tarih ise halen mevcut değil.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP