DOLAR 33,1952 -0.11%
EURO 36,0226 -0.6%
ALTIN 2.548,96-1,98
BITCOIN %
İstanbul
33°

AÇIK

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
Ana akım medya ve marka değeri
31 okunma

Ana akım medya ve marka değeri

ABONE OL
19 Haziran 2024 00:36
Ana akım medya ve marka değeri
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Ana akım medya diğer bir ifadeyle majör Televizyon ve Radyo yayıncılığının başlangıcı için 1992 yılına  bakmalıyız. .

Bu tarihten itibaren hızla ve defacto olarak evlerimize misafir olan yayın tür ve sayılarının artması, tahmin edilemeyecek kadar yüksek etkileri nedeniyle özellikle  ve gücü elde etmek isteyen girişimcilerin ilgisini çekmeye başladı.

Gerçekten de bu etki öylesine yüksek ve iş görür olmaya başladı ki, iş hayatı, ekonomi ve diğer sorun yaşanan alanlarda sihirli bir değnek haline gelmişti.

Yayıncılık alanında bu gelişmeler olurken ve kontrol mekanizmaları henüz  hayata geçirilmemişken özellikle Anadolu da adım başı yerel ve bölgesel yayıcılar bir verici bir link ! cihazıyla Televizyon ve Radyo yayınlarına başladığını gördük.

Yayıncılık tam kontrolden çıkmaya başlarken 1994 yılında RTÜK’ün kurulması ve 3984 sayılı kanunun  yürürlüğe girmesiyle bu alandaki başıboşluk ve ‘kargaşa’ sona ermiştir.

Ana hatlarıyla özellikle Televizyon yayıncılığının diğer detaylarına girmeden Ulusal Bölgesel ve Yerel olarak sınırlı frekans bantları nedeniyle 3 yayın tipi olarak  tanımlanarak yürürlüğe girmesiyle özellikle Ulusal yayıncı olmak için kanunda yer alan coğrafi kapsamanın (sonradan nüfus olarak değişti)  %70 erişim şartı nedeniyle yüzlerce Televizyon vericisi kurma şartı, ulusal Televizyon kurmak işletmek ancak yüksek yatırım ve işletme giderlerini karşılamakla mümkün olacaktı.

Elbette bu şartlar nedeniyle ana akım medyada sayısı çok olmayan Televizyon kuruluşları yayınlarına başlaması ,tanınması yapımları nedeniyle hem etkileri hem de marka değerlerinin yükselmesi ve artması mümkün olmuştu.

Bu durum internetin ve sosyal medyaya erişimin yükselmesi yayıncılıktaki  tüm klasik paradigmaların kökünden değişmesine neden oldu.

2000 yılından sonra Televizyon ve Radyo sistemlerindeki  teknik gelişmeler, internet erişiminin ekonomik ve erişilebilir hale gelmesi, izleyiciler ve genç kuşakların tercihlerinin farklılaşması nedeniyle klasik Televizyon yayın iletimi karasal ve uydu erişiminin etkisi azalması nedeniyle izleyiciler seyretmek zorunda kaldıkları az sayıdaki ulusal nitelikli yayınlar yerine, İnternet üzerinden hızlı masrafsız teknik kalitesi yüksek ayrıca tam etkileşimli (interaktif) yayınların ortaya çıkmasına neden oldu.

Genç kuşak, TV izleyicileri sosyal medyadaki gibi edindikleri bu alışkanlıklarını internet üzerinden iletilen Televizyon ve Radyo yayınları için kullanmaya başladı.

Bu yönelim ve izleyici kaybı majör yayıncılar klasik yayınlarının yanı sıra bu yayınları ayni şekilde internet üzerinden de ‘eşzamanlı ‘ olarak  iletmeye başladılar. Buna rağmen yeni izleyici profili interaktif olmayan bu yayınlara rağbet etmediği görüldü.

Onlar sosyal medyada olduğu gibi internet üzerinden etkileşimli yayıncılığı tercih etmeye devam etti. Bu evrilme sonucunda klasik yayıncılar ve sektördeki bu boşluğu gören diğer girişimciler bu alanda başarılı ve etkili yayınlar yapmaya başladılar.

Bu sisteme dahil olan yeni yayın ve yayıncıların yayınları izleyici ile interaktif teknikler nedeniyle kim, nereden, nasıl ve kaç kişi izlemiş anında tespit etmek bir ölçüm sistemine yada kuruluşuna ihtiyaç duymadan kesin olarak belirlemek mümkün hale geldi.

Tüm bu gelişmeler nedeniyle majör Televizyon ve Radyo yayınlarına olan ilginin her geçen gün azalması ve internet üzerinden yayın yapmaya başlayan ve büyük kitlelere erişmeye başlayan İnternet yayıncıları ana akım medyanın marka değerinin azalmasına neden oldu.

Marka değerinin azalması ve tercihlerin değişmesini basit bir mukayese ile daha anlaşılır olacaktır. Klasik bir Televizyon yayıncısı yayınlarının oluşturup uydu erişimi için Uplink sistemleri, yüksek maliyetli aylık uydu kapasite giderleri, çok sayıda personel, yüksek maliyetli içerikler nedeniyle karlılıkları her geçen gün azalmaktadır.

Buna karşılık ‘’Bir oda bir Sofa’’ stüdyolarda 4K çözünürlüğe eş değer yayın kalitesini sağlayan az sayıdaki personel  ile ekonomik ve interaktif  yayınlar yapmak mümkün hale gelmiştir.

Bu yayıncıların  diğer klasik yayıncıların eriştiği kitleye erişiminin mümkün olması, rekabette internet yayıncılarını öne çıkarmaktadır. Benzer yayıncıların popüler bazı programlarında  yüz binlerce izleyicinin  bu yayınları takip ettiğini görmekteyiz.  

Bu süreç ilerleyen yıllarda internet yayıncılığını çok daha öne çıkaracağını görmememiz sürpriz olmayacaktır.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
erzurum escortdedektifistanbul escortfixbetKurumsal Mail Hizmetideneme bonusu veren sitelermatadorbetmatadorbethukuk forumevden eve nakliyaterzurum escortŞehirler Arası Nakliyateşya depolamaşehirler arası nakliyatİzmit EscortDeneme bonusu veren sitelerhabereşya depolamamersin escorterotik shopdonanımescort bayanwebmaster forumEsenyurt Escortistanbul escortbeylikdüzü escortgebze escortporno izlecasibomcasino siteleripubg mobile ucantalya havalimanı transferjojobetsfx escortdeneme bonusu veren sitelercasibomfixbetbeylikdüzü escortfixbet
deneme bonusu veren siteler online bahis siteleri için etkili bir pazarlama aracıdır. Bu bonuslar, yeni kullanıcıları platforma çekmek için kullanılır. Potansiyel müşteriler, deneme bonusları sayesinde siteyi risksiz bir şekilde deneyimleyebilir ve platformun sunduğu hizmetlerin kalitesini test edebilir.
Türkiye'de bahis siteleri hem yerel hem de uluslararası platformlarda hizmet verir. Yasal bahis siteleri, Spor Toto lisansı ile çalışır. Yabancı bahis siteleri ise genellikle Malta, Curacao gibi lisanslarla faaliyet gösterir. Bahis siteleri, mobil uygulamalarıyla da kullanıcı dostudur.
deneme bonusu veren siteler